top of page

Otvoren Znanstveno-edukacijski centar u šumi Kontija

Updated: Sep 28, 2023



Posljednju srijedu 2021. godine održana je završna konferencija EU projekta „KLIM Kontija – Limski zaljev – Održivo upravljanje zaštićenim područjima“ koju smo organizirali u suradnji s Općinom Vrsar. Konferencija je održana u Znanstveno-edukacijskom centru (ZEC-a) u šumi Kontija koji je tom prilikom i otvoren.


Projekt „KLIM“ je svojevrsni početak sustavnog pristupa valorizaciji šireg područja Limskog zaljeva i Limske drage koji obiluju iznimnom prirodnom, ali i kulturnom baštinom. U sklopu projekta provodile su se marketinške aktivnosti i izradio se idejni projekt glavnog receptivnog punkta u samom Limskom zaljevu, te projekt signalizacije i vidljivosti projektnog područja. Istovremeno, zbog iznimnih zaštićenih prirodnih vrijednosti Limskog zaljeva i šume Kontija (Posebni rezervat šumske vegetacije Kontija , Značajni krajobraz Limski zaljev i Posebni rezervat u moru) tijekom provedbe projekta izrađeni su planovi upravljanja tim područjima u svrhu njihove zaštite i održivog razvoja, te Studiju upravljanja posjetiteljima. Pored toga, izrađeni su posebni edukacijski programi u svrhu provođenja edukativnih radionica.


Ključna točka projekta „KLIM“ je bila izgradnja Znanstveno edukacijskog centra (ZEC) na mjestu nekadašnje ruševne gospodarske zgrade odnosno stare stancije. U sklopu ZEC-a, ukupne površine 552 m2, nalaze se prostori za smještaj predavača i polaznika edukacija, prostor za smještaj osoba s posebnim potrebama, polivalentni multimedijski prostor, sanitarni čvorovi, recepcija i info punkt, prostori za sastanke i rad, te prostor za laboratorijsku opremu. Dok je u okolišu ZEC-a postavljena penjačka stijena, odmorište, vanjska učionica u obliku labirinta, taktilna staza i edukativne igračke (hotel za kukce, ksilofon od raznih vrsta drveća, kućice za ptice i šišmiše, modeli oblaka). Osim izgradnje, u sklopu projekta nabavljenaje multimedijska oprema te laboratorijska oprema.


ZEC je zamišljen kao trajni centar edukacije iz područja prirodnih i tehničkih znanosti prvenstveno za mlade uz korištenje laboratorijske opreme i suvremenih metoda poučavanja i eksperimentiranja, te ambicijom da u budućnosti postane svojevrsni centar izvrsnosti. Već u narednoj godini očekuje se da će ZEC postati mjesto održavanja zavičajne nastave iz područja prirodnih znanosti i očuvanja prirode za osnovne škole s područja Istarske županije.



Istovremeno, ZEC će biti centar za informiranje i educiranje lokalnog stanovništva, posjetitelja i turista koji posjećuju ovo područje, te punkt koji će služiti organizaciji i širenju inovativnih turističkih i sportskih aranžmana s osnovnom idejom vodiljom – povratka čovjeka prirodi. ZEC je već sada postao terenska ispostava Javne ustanove Natura Histrica u njenoj djelatnosti upravljanja zaštićenim područjima Istarske županije.


Osim toga bit će i svojevrsni informacijski centar u kojem će se razmjenjivati informacije između subjekata koji imaju pojedine ovlasti na tom području kao što su Hrvatske šume, Lovačko društvo, Natura Histrica, TZO Vrsar, Općina Vrsar – Orsera, ali i privatnih vlasnika zemljišta na tom području, te turističkih poduzeća i agencija. Iz ZEC-a će se diseminirati informacije općoj i stručnoj javnosti i posjetiteljima (npr. o edukativnim programima, šumskim radovima, lovnim aktivnostima, turističkim i sportsko-rekreativnim događajima, i dr.), te je izrađena i posebna aplikacija za upravljanje posjetiteljima i događanjima.


Na konferenciji su nazočili partneri projekta koji su se okupljenima prigodno obratili, a tijekom konferencije o brojnim aktivnostima iz projekta govorili su i članovi projektnog tima. U sklopu projekta „KLIM“ uređene su i opremljene pješačko-biciklističke staze („Energija“, „Voda“ „Šuma“ i „Fratarske škale“), orijentacijski poligon (9 kontrolnih točaka), osmatračnica na Mukabi i promatračnica za ptice na području Paluda, a za prijevoz korisnika ZEC-a nabavljenoje vozilo na električni pogon s 11 mjesta i dodatnim mjestom s rampom za osobe s posebnim potrebama.







100 views0 comments

Comentários


bottom of page